donderdag 8 november 2012

Hoe ging dat ook al weer?

Nu alle beurzen voor dit jaar weer achter de rug zijn maak ik even tijd om mijn beloftes na te komen. In Mechelen had ik al beloofd dat het tutorial van de kaarten op mijn blog zou komen. En daar heb ik me vanmiddag eerst maar eens mee bezig gehouden. De andere kaarten en het kerstlabel komen op een later tijdstip.

Snij een vierkant uit Specialty Stamping Paper van 9 x 9 cm. Ook een dun strookje. Snij een vierkant uit zwart of donkerbruin cardstock van 9,5 x 9,5 cm. Ook een dun strookje. Snij en ril een rechthoekige kaart uit glad wit cardstock. 
Stempel de afbeeldingen met een watervaste inkt op het Specialty Stamping Paper. Drogen met de heattool.

Stempel de vlinder nogmaals op masking paper, knip hem uit en plak hem precies op je afbeelding.
Gebruik een wascokrijtje om op verschillende plekken een "resist" te maken. Dat wil zeggen: daar waar het vetkrijt zit, komt geen inkt.




Gebruik een minimister om je kaart nat te spuiten en breng er dan distress-stains over aan. Drogen met de heattool
Als het masker volledig droog is, peuter je hem er voorzichtig af. Je kunt hem eventueel nog eens gebruiken. Je gemaskerde vlinder komt nu helemaal wit te voorschijn.

Met behulp van een waterbrush en distress-markers kleur je je afbeelding in. Beetje walnut stain langs de randjes.
Mat je afbeeldingen op de donkere stukjes cardstock.

Scheur de tekst uit en distress de randjes van de kaart met de paperdistresser.

Kleur de bloemetjesstempel in met de distressmarkers rechtsstreeks op de stempel. "Huf en puf" wat hete adem over de inkt en maak de eerste afdruk. Kleur de stempel nogmaals in een maak op dezelfde manier een tweede afdruk. Ik heb hier een stukje masking papier gebruikt om de onderkant van de kaart af te plakken.
Plak de afbeeldingen vast op de kaart. Je kunt eventueel Glossy Accents gebruiken om de vlinder een mooie glanzende laag te geven.
Je kunt het eindresultaat bekijken op het Scrapbookzolderblog. ;-) Klik HIER.

6 opmerkingen:

  1. Ik weet nog heel goed hoe het ging, was enig om te doen Anette! Heb je gezien wat ik er uiteindelijk thuis nog aan veranderd heb?? Wel jammer van dat beeldige takje maar ach......

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha leuk...nu weet ik het ook :) 5 dagen samen Kreadoe geweest en nog wist ik het niet precies..heb op mijn Blog even naar jou verwezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb je even gepint...voordat ik het weer vergeet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supercool.. goed idee Myra dat pinnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat mooi zeg! Helaas heb ik niet alle tools hiervoor maar ik vind het heel mooi om te zien! Leuke kleurtjes ook! Groetjes, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor deze mooie beschrijving, ik had het in Mechelen wel gezien, maar , zoals je het uitlegt hierboven is het toch nog duidelijker en kunnen we even terug blikken, ik had in Mechelen niet de tijd om er zelf eentje te maken maar ik kocht de stempels wel ,dus bedankt voor deze tutorial!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen